Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
"Dyslexie is bij vele studenten de oorzaak van onnodige studievertraging en studie-uitval. Drie tot vijf procent van de studentenpopulatie heeft dyslexie. Het boek verschaft informatie over kritische momenten tijdens de studie, signalering door docenten en mentoren, regelingen en voorzieningen. Via een inventarisatielijst studieproblemen en een checklist meervoudige intelligentie kunnen zwakke en sterke punten in kaart worden gebracht. Daarna biedt het boek direct ondersteunende tips voor de oplossing van de studieproblemen. Daarbij wijst het ook op de mogelijkheden met computerprogramma's. Een laatste deel behandelt de steeds terugkerende discussiepunten rond dyslexie in het onderwijs en geeft suggesties voor de aanpak binnen onderwijsinstellingen. Deze uitgave is in de eerste plaats geschreven voor studenten met dyslexie. Uiteraard is het boek evenzeer van belang voor hun docenten, mentoren, begeleiders enz. Maar ook leerlingbegeleiders in het voortgezet onderwijs vinden hier meteen toepasbare informatie."
Dyslexie volwassenen. --- 691 --- Lerarenopleiding : CVO --- Dyslexie --- Hoger onderwijs --- Leermoeilijkheden --- leesstoornissen --- 376.54 --- Pedagogie en didactiek --- Dyslexie ; volwassenen. --- departement Gezondheidszorg 08 --- dyslexie --- hoger onderwijs
Choose an application
Een boek geschreven door twee dyslectici. De auteurs zijn ervaringsdeskundigen die vanuit hun eigen leven én hun werk als trainer en coach, een breed scala van aspecten van dyslexie behandelen en daarmee nieuwe inzichten bieden.............Dit boek biedt weerwoord, door het begrip dyslexie in een breder kader te plaatsen en te laten zien dat dyslectisch denken afwijkend kan zijn, maar daardoor juist verfrissend en aanvullend kan werken..............Daarnaast worden concrete handvatten en talrijke tips geboden om beter om te gaan met de lastige kanten van het lezen, schrijven, communiceren en organiseren...............en ook de arbeidsrechtelijke positie van dyslectici komt aan bod.........(Bron: covertekst)
Dyslexia --- Employment --- People with disabilities --- Arbeid --- Dyslexie ; volwassenen --- Ervaringsdeskundigen --- dyslexie --- 159.95
Choose an application
Het boek biedt in twaalf hoofdstukken een overzicht van de wetenschappelijke en praktijkgerelateerde kennis over dyslexie bij jongvolwassenen in Vlaanderen en Nederland.
Orthopedagogics --- studentenbegeleiding --- jeugd --- dyslexie --- Dyslexie ; volwassenen --- #KVHB:Dyslexie --- jongvolwassenen --- leerproblemen --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- Dyslexie --- Leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Dyslexia --- Young adults --- Handbooks, manuals, etc. --- Academic collection --- 376.53 --- ADHD --- Vlaanderen --- dyscalculie --- Adolescenten --- 376.41 --- Diagnostiek --- Volwassenen --- Begeleiding --- 376 --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Kinderen met leerproblemen --- departement Algemeen 11 --- leesstoornissen --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Leesproblemen --- adolescenten --- hoger onderwijs --- leerstoornissen --- secundair onderwijs --- testen --- Leesprobleem --- Adolescent --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling
Choose an application
Het Protocol Hoger Onderwijs is een inhoudelijke handreiking voor HO-instellingen (HBO en WO) om de begeleiding van dyslectische studenten te optimaliseren. Dit Protocol is ontwikkeld in het kader van het door OCW geïnitieerde Impulsproject 2004 onder regie van Handicap + Studie. De ontwikkelaars van dit protocol hebben dankbaar gebruik gemaakt van de praktijkgerichte suggesties van studenten en docenten van Fontys Hogescholen. Primaire doelgroep: studenten, docenten en studieloopbaanbegeleiders van HO-instellingen. Verder: beleidsmakers op instellingsniveau en tweedelijns begeleiders (studentendecanen, studentenpsychologen), raden van bestuur, professionaliseringscoördinatoren, medezeggenschapsraden en studentenfracties. Bij het boek is een dvd ontwikkeld waarin studenten en docenten aan het woord zijn over het omgaan met de belemmeringen die de functiebeperking met zich meebrengt. Op de bijgeleverde cd-rom zijn documenten voorhanden die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van dyslectische studenten.
Dyslexie --- Zorgverbreding --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Studenten --- Nederland --- Leesproblemen --- Studentenbegeleiding --- Spellingproblemen --- 454.23 --- 464 --- 489.5 --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Studie en studieresultaten --- 452.2 Politiek, wetgeving en organisatie --- 489.33 Hoger onderwijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHB:CD-ROM --- #KVHB:DVD --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Hoger onderwijs --- dyslexie --- hoger onderwijs --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- 376.54 --- Lerarenopleiding : CVO --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Contains audio-visual material --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Dyslexie ; volwassenen --- Leerprobleem --- Student --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|